I've missed this little thing

home sweet home

Då var vi framme på Säveflygplats. Känns väldigt skönt att vara hemma men samtidigt sorgligt att lämna fina Spanien!

tack för en fantastisk resa

Jag har haft en fantastisk resa och det är tack vare dessa tjejer. Plus självklart Daniella & Elin som åkte hem för en och en halv vecka sen. Vår rektor Cindia och klassföreståndare Sebbe har också varit delaktiga.

Tack även till personalen på Oliva Nova Beach & Golf Resort för att dom tagit sig ann oss. Denna resan kommer jag minnas länge!

party på hotellet

Ingen sömn för oss inatt inte. Vi har laddat upp med chips, godis, läsk och neonglasögon. Party på mitt, Tamaras & Rebeccas hotellrum. Ca 2 timmar kvar tills bussen går.

stort grattis på födelsedagen

Du har funnits vid min sida i mer än 18 år. Alltid lyssnat och hjälpt mig när jag haft det som svårast. Du är den person jag kan berätta allt för, min allra bästa vän.

Jag trodde att 3 veckor ifrån dig skulle vara hyfsat enkelt med tanke på att det finns skype och andra sätt att nå varandra på. Men det finns inte ord för hur mycket jag saknar dig och hur gärna jag vill vara hos dig nu och fira denna dagen med dig.

Det är din dag idag och jag hoppas att den blir underbar! Du är värd mer än det bästa!

Jag älskar dig mer än ord kan beskriva! ♥

sargantana

Fredags kväll var sista kvällen på Sargantana för den här resan. Vår kära nyfunne vän Tony Rivers sjunger och spelar där varje fredag så vi har varit där och sjungit med honom och dansat loss till gamla godingar.

Något jag kommer sakna härifrån är våra fina fredagar på baren alltså! Här får ni se lite bilder som Isabelle tog i fredags (snodde dom, hoppas det är okej, hehe).

i miss you like crazy

Gammal bild på två av dom jag saknar mest. Känns konstigt att inte ha er på mindre 5 minuters avstånd som jag är van vid. Man blir allt lite bortskämd när man har så fina vänner nära sig hela tiden!

allt har en vändning

Vi vaknade upp till ännu en dag med dåligt väder. Dock inget regn idag. Min grupp var på comercial idag vilket innebar att vi letade cykelklubbar i Sverige som hotellet kan börja samarbeta med. Jag satt i en timme och ringde alla klubbar, fyra stycken ville ha mer information och resten svarade inte. Blir ett nytt försök på måndag.

Efter lunchen kom dock solen fram så vi tillbringade eftermiddagen vid poolen. Jag är inne på rummer och ska snart duscha men dom andra ligger kvar där ute. Sen blir det lite matteplugg och efter det, middag.

Ikväll är även sista kvällen på Sargantana med vår kära vän Mulvaden som sjunger. Vi får se till att ta vara på den!

en helt vanlig kväll i spanien liksom

Jag, Emma & Tamara var ute på en liten kvällspromenad. Vi hann gå ca 5 minuter och då öppnar sig himlen och det börjar spöregna.

Skönt!

regn och rusk

Vi vaknade till spöregn och storm imorse. Inte det skönaste! Vi hade sett fram emot att lägga oss vid poolen och plugga idag när vi inte har någon praktik, men nejnej. Sitta i lobbyn (för bättre internet) och i en lektionssal för att jobbar med vårsalongen och matten...

Nu på eftermiddagen har vi bara tagit det lugnt. Jag har hittat en ny favoritfilm. Pitch Perfect. Se den om ni inte har det!

en dag med sämre väder

Idag har det varit molnigt och blåsigt. Ingen sol helt enkelt. Det resluterde i att vi satt inne på hotellrummen och pluggade hela dagen. Rätt skönt att ha gjort en del plugg iaf.

Jag och Emma har precis sett senaste avsnittet av 90210 och nästa kommer inte förens på tisdag. Hur ska vi klara oss tills dess?

Aja, nu är det snart sängdags för min del. Imorgon ska vi sitta och anordna vårsalongen hela dagen. Hoppas på bättre väder då så man kan plugga vid poolen!

Då var vi återigen här

Även idag fick dom som valde frukt, banan till efterrätt. Vi andra fick glass.

Servitören uttryckte sig: "one banana and two balls"

Jahaja....

Trosbetjänelsen på praktiken

den värsta ensamheten är att sakna sann vänskap

Jag har det verkligen jättebra här nere i Spanien. Först ville jag inte åka för jag trodde att det skulle bli jättejobbigt att åka ifrån allt hemma under så lång tid. Men det har gått förvånansvärt bra. Det har jag mest mina rumskompisar att tacka för! Hade inte kunnat bo med bättre sällskap! Tamara & Rebecca, så många skratt, så många galenskaper! Ni är bara för underbara!

Resten av klassen som är här har självklart också bidragit på olika sätt till att den här resan har blivit fantastisk! Nu har vi 6 dagar kvar innan det är dags att åka hem till kalla Sverige igen. Det är redan blandade känslor! Ska bli skönt att komma hem och träffa nära och kära, men samtidigt vill jag inte lämna värmen och stämningen här borta!

Jag och Beccis när vi firade Cattis igår.

kvällsmat

Nyttiga tjejer och så vidare.....!

grattis cattis

Idag fyller vår klasskompis Cattis 19 år! Det firades med sång och tårta under middagen!

bästa!

skypedejt med saknad vän

Idag innan middagen var hela klassen samlad i vårt rum för att skypea med Vickan som är i USA. Det var väldigt roligt att få höra hennes röst och se henne igen! 9 månader sen senast. Helt sjukt vad tiden gått fort!

Du är väldigt saknad här hemma vännen! Men snart är du hemma igen!

Nu sitter vi i vårt rum med Emma & Isabelle. Emelie kommer nog också över en stund sen. Ska även försöka komma i säng tidigare än vi brukar ikväll. Får se hur det går, det säger vi alltid! Praktik imorgon igen, hade inte tackat nej till att skippa den...hahah!

fina flickor i gandía

Några fler bilder på mina fina från utflykten till Gandía.

dagens efterrätt

På lunchen får vi välja mellan ifall vi vill ha frukt eller glass. Dom som valde frukt fick denna fina efterrätt:

Vanligtvis brukar vi få ananas, melon eller jordgubbar. Är rätt glad över att jag tog glass! Haha.

some new things

sista kvällen

Idag var sista kvällen då hela gruppen var samlade (kan inte säga hela klassen då killarna faktskt inte åkte med på resan). Imorgon åker nämligen vår rektor Cindia, Daniella och Elin hem. Dom åker från hotellet vid 5-tiden på morgonen så det fick bli ett avsked nu på kvällen.

Kvällen tillbringades, precis som förra fredagen, på puben Sargantana. En engelsk sångare, Tony Rivers, sjunger där varje fredag så självklart dansade och sjöng vi med till hans musik. Han ser varje år fram emot att träffa Blanka-eleverna!

Nu är det sängdags här i Oliva. Imorgon är vi lediga från praktik och inga utflykter. Hoppas på bra väder också! Godnatt finisar!

dålig dag

Idag var det praktik igen. Dock var det bara jag och Rebecca som jobbade med Gobernantas idag med tanke på att Tamara var sjuk och låg kvar på hotellrummet.

Jag och Rebecca fick först gå efter en städerska och se hur hon städade. Mindre kul måste jag säga. Men sen fick vi en väldigt ansvarsfull uppgift. Vi skulle själva gå in i olika rum och se till så att de var bra städade och att allt var helt. Det kändes väldigt bra att dom litade på oss så mycket att de lät oss göra det.

Nu sitter vi på hotellrummet och gör inget speciellt alls. Det är ganska dåligt väder idag och blåser så ingen av oss tre kände för att sitta vid poolen. Hoppas på bättre väder imorgon!

gandía

Idag var vi på besök i staden Gandía. Sista gruppen fick hålla i aktiviteterna. Vi skulle först besvara några frågor i ett gammalt palats. Sen skulle hela klassen tillsammans lösa tre uppgifter. Vi skulle bla bilda ordet OLIVA NOVA med våra kroppar och ta kort med minst en spanjor (blev en grupp ungdomar).

Radiokändisar nu ju

bye guys

De isländska killarna som vi hänta med nu under vår första vecka åkte hem i tisdags morgon. Väldigt sorgligt måste jag säga!

Kvällarna igår och i förrgår var inte lika händelsefulla som vi varit vana vid efter att umgåtts med dessa galningar varje kväll!

Det är helt enkelt tomt här på Oliva Nova utan dom. Dom har satt sina spår!

dénia

I tisdags var vi i Dénia. Emma, Emelie, Isabelle & Jenny anordnade aktiviteter. Väldigt roligt faktiskt! Vi besökte ett gammalt slott där det fanns ett arkiologiskt museum. Efter det gick vi till stranden. Första doppet i havet. Stolt tjej!res

drottning blanka i oliva nova

Klassen har en blogg som vi uppdaterar nu under vår tid i Spanien. Där skriver vi om allt som händer på praktiken och alla våra utflykter. Kika gärna in!

Bloggen hittar ni HÄR.

ni får mig alltid att skratta

Musikskaparna vid poolen

praktik

Idag fick vi jobba på supermarketen vilket innebar att vi fick packa upp varor. Vi jobbade dock så snabbt så vi fick sluta en timme tidigare.

Efter det blev det häng vid poolen och nu har vi suttit uppe på rummet och pluggat en sund. Snart är det dags att göra sig i ordning för middagen.

Ikväll är sista kvällen för islänningarna eftersom dom åker hem imorgon. Så vi lär nog hänga med dom en stund efter middagen!

Hoppas ni har det bra hemma i Sverige!

Full fart på praktiken

På promenad i Oliva

valencia del 2

ledig dag

Idag var vi lediga från allt som har med praktik och skolarbeten att göra. Det innebär att det blev en heldag vid poolen för hela klassen. Det var dock inte överdrivet varmt idag, men otroligt behagligt!

Just nu håller vi på att göra oss i ordning för middagen. Sen får vi se vad som händer. Imorgon börjar praktiken igen!

valencia del 1

Igår var vi och besökte staden Valencia. Vi var på ett museum där de ställer ut olika figurer gjorda i papier-maché, gick en promenad i en park och besökte katedralen. Vi avslutade vistelsen med lite shopping, dock var det inte många av oss som hittade någonting.

Vi gjorde även en variant av Amazing Race som jag, Tamara, Rebecca och Daniella hade anordnat. Riktigt rolig dag med andra ord!!

vårt rum

Hade tänkte visa vårt hotellrum första dagen, när vi kom, men av någon anledning ville bilderna inte laddas upp. Nu funkade det iaf, så ja, bättre sent än aldrig?!

oliva nova beach & golf resort

island - spanien

Det var extremt soligt och varmt ute när vi var och tittade på matchen. Fanns inte heller någon skugga så vi fick sitta i solen. Men vad gör det med trevligt sällskap!

Islänningarna mötte ett spanskt lag, Island vann med 4-1 eller något sånt!

onsdag

Idag har vi arbetat med att anordna aktiviteter till de dagarna då vi ska åka till olika städer här i närheten av Oliva.

Det innebar att vi satt vid poolen hela dagen. Sen var vi även på en fotbollsmatch. Ett isländskt och ett spanskt ungdomslag som mötte varandra. Islänningarna bor på vårt hotell, trevliga typer som där alltså!

Middag om en halvtimme, någon är hungrig!

Bilder

Försöker ladda upp bilder men internetet här är inte det bästa och vill inte samarbeta verkar det som!

Ber om ursäkt för detta!

Klagar inte

Jobbat från kl. 10-12 och sen degat vid poolen. Vi klagar inte! Imorgon har vi ingen praktik utan ska arbeta med skolsaker vilket innebär att vi kommer tillbringa hela dagen vid poolen!

oliva nova

Resan gick jättebra och hotellet är superfint! Vi hemstadgade oss på hotellrummen och gick en liten promenad för att se vad som finns i närheten. Hotellområdet är extremt stort!

Kl 20.30 samlades vi i lobbyn och gick tillsammans till restaurangen för att äta middag. Efter det har alla vistats på sina hotellrum. I vårt rum har det varit en blandning av plugg, skratt, dans och sång. Kaoset har redan börjat och vi har inte ens varit här i en hel dag än!

Försöker ladda upp fler bilder än dessa två nedan, men bloggen vill inte riktigt samarbeta med mig...hoppas det funkar snart!

pyjamas, locktång & victoria's secret

shorts and shoes from london

57 dagar kvar

nytt från london

bra start på dagen

Började dagen med att försöka mig och sen gick elen på bussen så vi blev inlåsta. Dock inte alltför länge eftersom busschauffören fick upp dörren ändå.

Är nu påväg in till Kungsbacka för att möta upp mina rumskompisar Rebecca och Tamara och fixa inför resan!

kvällsmys

Tända ljus, te och Let's Dance. Perfekt avslut på lovet!

praktiska saker blandat med nöje

Har storstädat rummet idag och även bäddat om. Har även hunnit packa det mesta. Min kära vän Azra var förbi också för att säga hejdå innan resan. Alltid lika kul att träffa den bruden!

Nu är det dags att hoppa in i duschen!

lyxfrulle

Sara bjuder på lyxfrukost efter en väldigt speciell kväll/natt.

detta är ju också ett sätt att träna på

lite trångt kanske?

Nina har lite problem med att komma ut ur baksätet på Rebeccas bil.

åker lite bil

Åker bil i Rebeccas bil. Lite trångt här bak i baksätet, men det ska nog gå!

trångt och stökigt

Vårat rum i London var extremt litet och trångt. Det kunde bara vara en i taget som öppnade sin resväska och det var kallt som i en igloo på nätterna. Vi fick dock ett element och vår frukost bestod av varmakoppen och nudlar. Ja, jag hade med min vattenkokare också. Hej camping typ!

Fullt ös medvetslös

LONDON EYE & BIG BEN

LONDON

pannkakor

Skulle gå ner och äta frukost och upptäckte att mamma gjort pannkakor till oss. Hur gulligt va inte det?

Är helt slut i kroppen så sov bort nästan hela dagen igår plus en lång sovmorgon nu idag.

Nu frukost, eller ska jag säga brunch? Och sen är det dags att kolla igenom bilderna från resan!

brunch hos Ninis

Ninas mamma var så snäll så hon lagade brunch till oss trötta ungdomar. Supergulligt!

home sweet home

Blev sammanlagt en timmes sömn inatt och flygresan var förjävlig. Hade ont i öronen hela vägen med tanke på den jävla förkylningen jag åkt på!

Nu är vi i alla fall hemma i Mölndal!

en lång väntan

Sista kvällen i underbara London! Allt är packat och klart. Vi sitter nu i lobbyn och degar. Taxin kommer kl 04.30. Ska bli spännande att se om vi lyckas komma hem!

Sista dagen

Igår blev det en promenad i Hyde Park. Perfekt väder med sol! Sen umgicks vi med Ninas klasskompisar Lukas och Linus och Linus kompis Kristoffer.

Idag ägnar vi dagen åt den sista shoppingen och allt annat som vi hittills inte hunnit med.